مهارتهای سازگارانه و همچنین موضوعات کلی در ارزیابی رفتارهای تطبیقی ​​را با هدف ترویج تمرین ارزیابی صدا در طی کاربردها ، تفسیرها و کاربردهای سیستم ارزیابی رفتار تطبیقی-II خلاصه می کند.

رفتار و مهارتهای سازگاری به خصوصیات شخصی مربوط به توانایی برآورده کردن نیازهای شخصی فرد مانند ارتباط ، مراقبت از خود ، معاشرت و غیره و سایر موارد اشاره دارد. اطلاعات مربوط به اقدامات رفتار سازگارانه در خدمات ارزیابی و مداخله برای افراد دارای عقب ماندگی ذهنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما نمایش رفتارها و مهارتهای سازگار برای همه افراد مرتبط است. سیستم ارزیابی رفتارهای تطبیقی ​​(II) (ABAS-II) ارزیابی جامع و نرمال ارجاع شده از رفتار و مهارتهای سازگارانه افراد را از بدو تولد تا سن 89 سالگی ارائه می دهد. دامنه وسیع سنی منجر به استفاده گسترده آن برای تعداد زیادی از اهداف ارزیابی شده است.

  • در استفاده کاربردی از ABAS-II کمک می کند
  • مطالعات موردی را نشان می دهد که استفاده از ABAS-II در ارزیابی جامع و برنامه ریزی مداخله را نشان می دهد
  • بورس تحصیلی راجع به رفتارها و مهارتهای سازگار بررسی می کند
  • استانداردها و رهنمودهای حرفه ای قانونی ، اخلاقی و سایر مواردی را که در مورد استفاده از ABAS-II و سایر اقدامات مربوط به رفتار انطباقی اعمال می شود ، توصیف می کند.
  • در مورد استفاده از ABAS-II با بیماری اوتیسم ، عقب ماندگی ذهنی بحث می کند. کودکان خردسال و کلاس های ابتدایی و متوسطه. و همچنین افراد زندانی که برای عقب ماندگی ذهنی احتمالی مورد ارزیابی قرار می گیرند