از آنجا که سرعت اجرا به مرزهای فیزیکی رایانه های تک پردازنده می رسد ، تنها امید دستیابی به قدرت محاسباتی بیشتر با سیستم های موازی است. محققان بیشمار زبان برنامه نویسی جدیدی را پیشنهاد کرده اند ، اما تفاوت ها ، شباهت ها ، نقاط قوت ، ضعف ها و حوزه های مسئله بسیار ظریف بوده و اغلب به خوبی درک نشده اند. مقایسه آگاهانه زبانهای موازی دشوار است.

این جلد هشت زبان برنامه نویسی موازی را بر اساس راه حل چهار مسئله مقایسه می کند. هر فصل شامل شرح فلسفه ، معناشناسی و نحو زبان و راه حلی برای هر مسئله است. با در نظر گرفتن راه حل ها به جای ویژگی های زبانی یا خصوصیات نظری ، این شکاف بین متخصصان زبان و کاربران برطرف می شود. هم متخصصان و هم دانشجویان در زمینه های رایانه و علوم محاسباتی ، بحث ها را مفید و قابل درک می کنن

ریخت شناسی تطبیقی ​​مهره داران بحث جامعی در مورد ریخت شناسی مهره داران ارائه می دهد. مفهوم عملکرد-عملکرد در سطح اندام ها و سیستم های اندام برای درک مورفولوژی مقایسه ای تکاملی اساسی است. با توجه به این سه جنبه مرتبط - ساختار ، عملکرد و تکامل - است که مطالب این جلد سازماندهی و ارائه شده است. این کتاب با بحث در مورد مفاهیم کلی در مورد تکامل مهره داران آغاز می شود. به دنبال آن فصلهای جداگانه ای در زمینه فیلوژنی مهره داران ، اجزای اسکلتی ، اسکلت جمجمه ای و پس جمجمه ای ، بافتهای عضلانی ، سیستم عضلانی و رشد سلولهای بنیادی ، بافتهای عصبی ، اندامهای حسی ، ساختار سیستم عصبی ، مسیرهای عصبی و غدد درون ریز وجود دارد. فصل های بعدی مربوط به تعادل هضم ، تنفسی ، گردش خون ، دفع و آب است ،و سیستم های تولید مثل. این کتاب برای پاسخگویی به نیازهای یک دوره یک ترم برای دانشجویانی طراحی شده است که قبلاً دوره مقدماتی زیست شناسی را گذرانده اند. فرض بر این است که سخنرانی ها توسط یک آزمایشگاه با کتابچه راهنمای آزمایشگاه خود تکمیل می شود. سازماندهی متن به مربی این امکان را می دهد تا بخشهای آزمایشگاه و سخنرانی دوره را هماهنگ کند.