فرید الاشماوی بر اساس تجربه دست اول خود ، یک آغازگر موجز و ارزشمند برای "جهانی شدن" ایجاد کرده است. "رقابت جهانی" اطلاعات خاصی را در مورد ورود به بازارهای بین المللی ، مذاکره ، انجام جلسات و سخنرانی ها و کار با شرکای بین المللی ارائه می دهد.

"رقابت جهانی" فرهنگ های مختلف تجاری ، از جمله فرهنگ های آمریکای شمالی ، اروپا ، ژاپن ، کره ، چین ، اندونزی ، تایلند و خاورمیانه را روشن می کند. الاشماوی از مطالعات موردی ، حکایات ، نکات اجتماعی ، خودآزمایی و جداول استفاده می کند تا بینش مهمی در برقراری ارتباط ، بازاریابی و مذاکره با سازمان های خارج از جهان ارائه دهد. این کتاب برای مدیران کسب و کار و دانشجویانی که برای رقابت جهانی باید مهارت های مذاکره بین فرهنگی خود را افزایش دهند ، بسیار ارزشمند است